zaterdag 29 november 2008

kouyo

Kouyo (spreek uit als kooyo), is samengevat een mooie gebeurtenis in de herfstmaand van Japan. In Japan is dit fenomeen razend populair. Bussenvol Japanners trekken er in de herfst op uit om de wonderen der natuur te bekijken: bladverandering. In de bergen van van het keizerlijke Kyoto zijn veel bomen, de Japanse palm, te vinden die hun groene kleur gedag zeggen en een rood, oranje-gele kleur verwelkomen, voordat ze vallen. Kortom, om een lang verhaal kort te maken, was het stervensdruk in Kyoto, met name in de omgeving rondom Arashiyama wat op dat moment een van de mooiste plekken is in Japan. In Nederland, moet ik toegeven, geef ik helemaal niet om bladkleurverandering, maar hier, wellicht door alle heisa eromheen, kon het fraaie kleurvolle uitzicht me toch wel bevallen. Waarschijnlijk is het ook mooier dan in Nederland, mede door het overheersende rood.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

hey juul, dat zijn Japanse esdoorns, je pa vind ze schitterend.
Ze zijn ook heel mooi, vooral in hen oorspronkelijke omgeving.
En al zie je het moois hier niet als het herfst word, daar is het natuurlijk toch opvallender.
xxxmam

Anoniem zei

Hej lieverd! echt super mooi! jammer dat ik pas in april kom, had dit ook wel graag in live willen zien!!!
liefs xxx simone

Anoniem zei

dit is ff een reactie van je laatste drie verhaaltje:P het klinkt het allemaal helemaal geweldig daarzo en ben er nu zkr van dat ik daar in me leven heen moet XD die boompjes zijn indd heeel erg mooi :D

groetjes je broertje